Ujian Itu Menguatkan


Salam & hi all!

Ke mana jua kau pergi, jadilah sebutir berlian, in shaa Allah kau akan bercahaya. Mampu dilihat oleh semua. Yakinlah dengan ketentuan-Nya. Perjalanan hidup yang penuh ranjau itu lumrah. Kau harus jalani tanpa ada rasa putus asa, pasti ada hikmah di sebaliknya. Percayalah, Allah tidak akan membebani hamba-Nya selain mengikut kemampuan kita. ❤

Bersyukurlah jika kau diuji, kerana ujian itu tanda cinta-Nya kepada kita. Usah dihirau pandangan manusia, yang penting niatmu betul dan ikhlas. Manusia tak pernah puas mencari kelemahan dan kekurangan, tiada yang sempurna. Masing-masing punya kekurangan, kerana kita hanya hamba yang tiada daya kuasa. Semua yang dimiliki kepunyaan-Nya, nafas, rasa, penglihatan dll. Siapalah kita, hanya mampu menjalani hidup dengan kesedaran. 

Semua ada peluang untuk berubah, berubah ke arah kebaikan bukan sebaliknya ya. ^_^ Cerminlah diri kita sendiri, bukan orang lain. Bersihkan diri, hiasinya dengan akhlak dan sahsiah terpuji. Dekatkan diri kepada-Nya, berkawan dengan sahabat yang membawamu ke jalan yang benar.  

*Saya juga tidak sempurna, maafkan saya jika ada khilaf.            





Share:

No comments:

Post a Comment

My Profile

Salam Perkenalan

Raudhatul Mahabbah



From Kota Kinabalu

ADs

Popular

Total Pageviews

info

Labels